Honda SCe Concept buat penampilan di JMS 2023

Semasa pameran Japan Mobility Show (JMS) yang masih lagi berlangsung di Tokyo, Jepun, Honda turut membawa sebuah motosikal elektrik konsep yang dipanggil sebagai SCe Concept. Ia masih lagi dipanggil oleh Honda sebagai sebuah prototaip, tetapi kelihatan seperti sudah bersedia untuk pasaran.

Dalam siaran akhbar yang dikeluarkan oleh Honda, SCe Concept diberithau mempunyai dua bateri yang boleh dibawa keluar untuk dicas, dan mampu memberikan kelajuan serta jarak gerak yang baik. Spesifikasi sebenar bagaimanapun masih belum didedah.



Seperti yang boleh dilihat dalam gambar, SCe Concept datang dengan kelengkapan seperti fork teleksopik, satu penyerap hentak di belakang, brek cakera hadapan, lampu LED dengan jalur DRL, pelantar kaki luas, meter digital besar serta tempat duduk yang boleh dinaiki dua orang.

SCe Concept adalah satu daripada beberapa model konsep yang dibawa ke JMS 2023, seperti Sustaina-C, Pocket Concept, Prelude Concept dan CI-MEV, sambil memperlihatkan hala tuju Honda dengan penggerak elektrik pada masa hadapan.










The post Honda SCe Concept buat penampilan di JMS 2023 appeared first on Paul Tan’s Automotive News.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *