Majlis Perbandaran Selayang (MPS) kini laksana petak parkir dua-jam – Gombak, Batu Caves, Rawang

Majlis Perbandaran Selayang (MPS) telah mengumumkan pelaksanaan sistem petak parkir dua-jam di lokasi di bawah pentadbirannya. Ia dilaksanakan sejak 16 Oktober lalu.

Petak parkir dua-jam itu ditandakan dengan warna jingga dan ditetapkan pada kadar bayaran sebanyak 50 sen untuk setiap 30 minit dan waktu maksimum adalah dua jam. Pembayaran boleh dibuat menerusi enam aplikasi iaitu Smart Selangor Parking, Flexi Parking, Jom Parking, Touch n Go eWallet dan Setel.

Kawasan pentadbiran MPS yang mempunyai petak parkir dua-jam ini ialah Bandar Baru Selayang, Selayang 18, Desa Jaya, Sri Gombak, Prima Sri Gombak, Taman Samudra, Taman Sri Batu Caves, Bandar Baru Rawang dan Taman Jati Rawang. Kesemuanya melibatkan lokasi komersil yang sibuk dan sukar untuk mencari ruang parkir.

Pelaksanaan petak parkir dua-jam oleh MPS ini adalah yang lebih kurang dilaksanakan oleh beberapa majlis tempatan lain termasuk di Petaling Jaya, Shah Alam dan Subang Jaya. Cetusan idea ini adalah untuk mengelakkan orang ramai memonopoli petak parkir di kawasan yang sibuk.

The post Majlis Perbandaran Selayang (MPS) kini laksana petak parkir dua-jam – Gombak, Batu Caves, Rawang appeared first on Paul Tan’s Automotive News.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *