Proton Saga dengan gaya S70 oleh Theophilus Chin

Selepas banyak perincian, gambar serta laporan ujian Proton S70 dikeluarkan pagi ini, mungkin ada yang tertanya bagaimana jika satu lagi model sedan Proton menggunakan konsep rekaan yang sama sepertinya. Ini dia, hasil daripada Theophilus Chin, diubah suai secara digital pada Saga.

Melalui perubahan yang dibuat, Saga generasi keempat ini menerima muka S70, bersama gril, lampu hadapan serta rekaan bamparnya. Theo juga membawa garis badan S70, dari hujung lampu hadapan, ditarik ke tepi pintu dan berterusan sehingga ke belakang.

Saga dalam versi terkini ini kali terakhir menerima peningkatan pada bulan Jun lepas dengan menerima transmisi automatik empat kelajuan daripada Aisin (sebelumnya menggunakan unit daripada Aisin). Tiada perubahan lain diberi pada kelengkapan atau harganya pada masa itu.

Dimensi untuk Proton S70 setakat ini masih belum didedahkan, tetapi jika melihat kepada model yang digunakan sebagai asas, iaitu Geely Emgrand, ia mencatat panjang 4,638 mm, lebar 1,822 mm, tinggi 1,460 mm dan jarak roda 2,650 mm. Ini menjadikan ia lebih besar berbanding sedan segmen C Proton sebelum ini, seperti Preve dan Inspira.

Untuk Saga yang diubah secara digital ini, apa pendapat anda?





The post Proton Saga dengan gaya S70 oleh Theophilus Chin appeared first on Paul Tan’s Automotive News.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *