Kerajaan sedang bincang tol percuma Deepavali 2023

Rakyat Malaysia telah pun menikmati tol percuma sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri dan Tahun Baharu Cina tahun ini. Manakala untuk sambutan Deepavali yang akan disambut hujung minggu ini, Timbalan Menteri Kewangan Datuk Seri Ahmad Maslan menyatakan bahawa perkara itu masih dalam perbincangan.

Ia disebut oleh Ahmad dalam persidangan Dewan Rakyat semalam dan menambah antara perkara yang perlu diteliti adalah aspek perkongsian kos dengan syarikat pengendali lebuh raya, lapor Bernama.

“Kita tahu tentang cadangan pengecualian bayaran tol yang banyak kali disentuh ahli yang berhormat termasuk oleh Ahli Parlimen Bagan (Lim Guan Eng).

“Untuk makluman, tol percuma dalam perbincangan. Insya-Allah ada berita baik, tunggulah dalam masa dua tiga hari lagi, kerajaan akan umumkan,” katanya.

Terdahulu, Ahli Parlimen PH-Jelutong RSN Rayer telah meminta Timbalan Menteri Kerja Raya (KKR) Datuk Seri Abdul Rahman Mohamad menyatakan sama ada kerajaan bercadang untuk memberikan sebarang pelepasan tol sempena Deepavali pada sesi pertanyaan lisan.

Namun menurut Abdul Rahman sebarang pengumuman mengenai perkara itu akan dibuat selepas mendapat kelulusan daripada Kementerian Kewangan.

The post Kerajaan sedang bincang tol percuma Deepavali 2023 appeared first on Paul Tan’s Automotive News.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *