Harga BMW di Malaysia naik 1% ke 2% bermula Januari 2024, pakej servis MINI naik 0.3% ke 0.5%

Sekiranya bercadang untuk membeli kereta BMW atau MINI, anda masih ada masa dalam satu bulan sebelum ia menjadi sedikit mahal. Ini kerana BMW Group Malaysia telah mengumumkan bahawa mereka merujuk kembali harga model daripada dua jenama ini bermula 1 Januari 2024.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini, syarikat itu memberitahu, “atas sebab kadar inflasi global dan peningkatan kos pengeluaran, kemas kini harga sekitar 2.3% (termasuk BSRI) dan 0.3% (termasuk MSRI) akan dilaksanakan untuk barisan kenderaan BMW dan MINI di Malaysia, bermula 1 Januari 2024.”

Syarikat itu menyatakan bahawa demi mengekalkan jaminan serta program penyelenggaraan terbaik di dalam kelasnya, harga pakej BMW dan MINI Service and Repair Inclusive (BSRI/MSRI) akan berhadapan dengan peningkatan ini bermula dari tarikh yang dinyatakan, sekaligus menyumbang kepada peningkatan harga keseluruhan kereta.

BMW Group Malaysia turut menambah bahawa dalam bagi model BMW, pembeli boleh menjangkakan kenaikan harga keseluruhan antara 1% ke 2% tidak termasuk BSRI di Malaysia. Sehingga kini, harga akhir masih belum didedahkan, tetapi kami akan menyiarkannya sebaik ia diumumkan.

Untuk MINI pula, barisan model yang ditawarkan di Malaysia tidak akan menerima sebarang perubahan harga, tetapi peningkatan untuk kadar MSRI 2024 akan dikenakan untuk semua model MINI, dengan peningkatan yang dijangka antara 0.3% ke 0.5%.

Terma Service and Repair Inclusive yang digunakan oleh syarikat itu merujuk kepada program servis (minyak hitam, penapis, pad brek dll) serta baik pulih. Ia sekarang secara rasminya dikenali sebagai pakej jaminan dan servis BMW, yang memberikan jaminan tanpa had batuan lima tahun dan servis lima tahun atau 100,000 km apabila dipanjangkan.

The post Harga BMW di Malaysia naik 1% ke 2% bermula Januari 2024, pakej servis MINI naik 0.3% ke 0.5% appeared first on Paul Tan’s Automotive News.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *