Tesla Premium Connectivity kini di M’sia — percuma 30-hari pertama, kemudian dicaj RM36 sebulan

Tesla Premium Connectivity kini telah dilancarkan di Malaysia, yang menawarkan pengalaman pemilikan unik dan tersendiri untuk pemiliknya melalui aplikasi mudah alih Tesla untuk pasaran di sini. Ini diperkenalkan bersekali dengan penyerahan kumpulan terawal Tesla Model 3 ‘Highland’ facelift di Malaysia.

Premium Connectivity ini dibangun berdasarkan ciri yang ada pada Standard Connectivity yang terdiri daripada ciri berdasarkan tunjuk arah serta WiFi serta tetingkap internet dan Caraoke. Standard Connectivity disertakan di dalam kenderaan Tesla sejak lapan tahun lalu ketika ia mula diserahkan kepada pelanggan, seperti di dalam kenderaan demo dan servis, jelas Tesla.

Selain semua itu, Premium Connectivity pula membawakan pemvisualan trafik secara langsung, peta satelit, penstriman video dan menyediakan capaian kepada smeua ciri melalui rangakaian selular sebagai tambahan kepada WiFi. Ia dikenakan harga RM35.99 sebulan menerusi langganan.

Premium Connectivity ditawarkan untuk Model 3 dan Model Y secara percubaan percuma untuk tempoh 30 hari selepas penyerahan. Langganan berbayar berasingan masih diperlukan untuk servis penstriman muzik dan media terpilih, selain daripada yang ada untuk Premium Connectivity.

Dikenakan harga RM35.99 sebulan di Malaysia, ini sebenarnya adalah lebih murah berbanding kadar US$9.99 di Amerika Syarikat, yang jika ditukar ketika ini akan menjadi sekitar RM46.48, menjadikan kadar di Malaysia kini RM10 lebih murah.

The post Tesla Premium Connectivity kini di M’sia — percuma 30-hari pertama, kemudian dicaj RM36 sebulan appeared first on Paul Tan’s Automotive News.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *